Travesti

de Mircea Cartarescu
Aceasta este singura carte pe care am reusit sa o citesc de doua ori. Prima oara am citit-o in clasa a noua sau a zecea (nu mai retin), iar a doua oara am citit-o anul acesta. Am luat mai multe carti de-alea lui Cartarescu de la biblioteca si mi-am zis sa o iau si pe asta.

Prima oara cand am citit-o mi-a placut foarte mult si mi-a ramas in minte personajul Lulu. A doua oara mi-a placut la fel de mult si am ajuns la concluzia ca a fost prea putin. Mi-ar fi placut sa citesc mai mult despre Lulu, dar chiar si asa, imi place foarte mult aceasta carte.

Mircea Cartarescu are un stil mai greu accesibil, dar exact asta cred ca ma atrage. Una dintre profesoarele mele spunea ca nu il intelege pe Cartarescu si mai spunea ca scrierile lui se adreseaza persoanelor tinere (nu a zis asta cu siguranta, crede doar), de varsta elevilor de liceu, dar si printre colegii mei se gasesc cativa carora nu le este pe plac Cartarescu. In concluzie, n-am idee care este publicul-tinta. Cert este ca fiecare avem gusturi diferite. (Mda... Asa-i ca nu stiati asta?)

Descrierea mi-a placut destul de mult, dar tot mi-ar fi placut ca autorul sa se axeze mai mult pe Lulu. Pur si simplu iubesc personajul asta si chiar vroiam sa il "cunosc" mai bine. Poate ati crede ca sunt obsedata de el, dar adevarul este ca nu ma gandesc atat de des la Lulu. Doar atunci cand imi aduc aminte de Travesti.

Pe langa Lulu mi-a mai ramas in minte finalul cartii pe care voi avea placerea sa il scriu aici.
Inainte sa plec, am suflat aburi peste imaginea ta si am scris cu degetul pe oglinda: dispari.

P.S.: Imaginea atasata acestei postari este coperta cartii Travesti de la editura Humanitas, editia a IV-a, anul 2007. Este chiar editia pe care am citit-o.

7 comments :

  1. Mă crezi, n-am citit nimic de Cărtărescu.

    ReplyDelete
  2. :)) Te cred, dar ai timp. :) Cand (si daca) citesti ceva sa imi spui cum ti se pare. :)

    ReplyDelete
  3. Hmm, să termin cu ce am în plan săptămâna asta şi poate o să împrumut ceva de Cărtărescu, să văd cine ( ce ) citeşte * laughs* şi well, când şi dacă, te anunţ eu.

    ReplyDelete
  4. Oh, succes la citit. (^_^) Ce citesti? :))

    ReplyDelete
  5. Eu am citit o parte din "Levantul" lui Cartarescu si cateva poezii. Semestrul asta il invat la facultate. Iar semestrul trecut, l-am avut prof. de literatura interbelica. E genial ca om! Si ca autor. Aaaah! Si am citit o recenzie despre cartea lui "De ce iubim femeile". Geniala! Vreau sa o cumpar si sa o citesc, dar probabil in vacanta de vara, ca acum am foarte mult [prea mult] de citit pt. cursurile de la facultate. :(

    Ah! Si eu cred ca romanele si poeziile lui Mircea Cartarescu ii ating pe cei care VOR sa-l cunoasca si sa-l inteleaga cat de putin. :D

    ReplyDelete
  6. "Levantul" nu am putut sa citesc. Proza epica in versuri nu-i de mine. :| In schimb am citit "De ce iubim femeile" si este pur si simplu superba cartea asta. O recomand, sunt sigura ca iti va placea. (eu as fi vrut si sa fie mai lunga)

    Aww! :x Cred ca a fost super sa il vezi la cursuri. :x Eu stiu sigur ca as ramane hipnotizata. :))

    Imi place ultima parte. :) Cred ca ai dreptate, totul este sa vrei. :)

    ReplyDelete
  7. Crede-ma, eram absolut fascinata de prezenta lui. Parca era un magnet misterios care ma atragea. Si nu ma refer acum ca ma vedeam la bratul lui sau mai stiu eu ce fantezii...pur si simplu imi venea sa intrerup cursul ca sa-l intreb cine stie ce chestie...
    Sincer, este...este magnific omul asta! <3

    ReplyDelete