Dorayaki, clătite japoneze

Aceasta este o reţeta de pe situl culinar.ro. Am făcut aceste clătite şi sunt chiar bune, aşa că am hotărât să pun reţeta şi pe aici. Cred că ar putea fi şi o reţetă numai bună de încercat acum. Clătitele nu sunt tradiţionale pentru sărbatori, dar nu ştiu, eu le-aş încerca, mai ales ştiind că sunt bune. Mai menţionez şi că sunt chiar foarte dulci.

Timpul de gătire este de patruzeci de minute, iar complexitatea este redusă. Chiar nu este dificil de a prepara aceste clătite, iar timpul parcă nu e aşa de mult având îm vedere cât de gustoase sunt.

Ingrediente 
       200gr faină
       4 ouă
       1 linguriţă praf copt
       2 linguri miere
       100 gr zahar
       4 linguri apă
    
Mod de preparare
  • Mixăm ouăle întregi cu zahărul până îşi dublează volumul şi se deschid la culoare.
  • Adăugăm făina treptat ca să nu se formeze cocoloaşe. Adăugăm şi cele două linguri de miere şi amestecăm.
  • La sfârşit punem praful de copt dizolvat în apă, amestecăm şi lăsăm aluatul cel puţin treizeci de minute acoperit la frigider.
  • Punem la încins o tigaie de teflon (nu o ungem cu nimic). Umplem un polonic pe jumatăte şi lăsam să curgă aluatul în tigaie. Fără să mişcăm tigaia, aluatul îşi ia formă rotundă. Când apar primele bule pe suprafaţa clătitei, întoarcem pe partea cealalta. Ambele feţe trebuie să fie netede si maronii, iar bordura să fie deschisă la culoare.

                どうぞめしあがれ! 
                     (se citeşte douzo meshiagare şi se traduce enjoy your meal, după cum tocmai am găsit pe aici)

3 comments :

  1. Suna foarte bine, asa ca poate cand o sa am timp si o sa mi se dea voie sa intru in bucatarie( nu stiu cat de acord va fi mama ) poate voi incerca ^_^ . Sau o voi pune pe ea sa-mi faca.

    Daca tot le-ai facut...Clatitele ies mai groase, banuiesc, nu? Adica nu cum sunt cele normale facute de noi* mie chiar nu imi plac clatitele, dar poate fac o exceptie cu astea daca este alta reteta*

    ^_^ Kisssuu :*

    ReplyDelete
  2. Să-mi spui cum ţi se par când reuşeşti să le faci. xD

    Da, ies ceva mai groase şi să ai grijă ce fel de tigaie foloseşti, se lipesc destul de tare. xD

    Chuu and hagu! >:D< :*:*:*

    ReplyDelete
  3. Le-am incercat si sunt extrem de bune! Desi, nu singura. o_O mancare pot sa fac singura, dar la capitolul dulciuri si copt sunt zero! zero zero. mi-e frica >.< desi am intuitie cand sunt langa cineva si stiu cam cate ingrediente sa puna, cand sunt singura, parca nu sunt in stare.
    >:D< :*:*:* lots of kisses and hugs!

    ReplyDelete