Shaman King

Shaman King este o manga și un anime foarte populare în Japonia, dar și în America și Europa. Sigur foarte mulți dintre voi ați auzit de această serie dacă nu ați și citit sau vizionat. Autorul, Hiroyuki Takei, a ales ca idee principală shamanismul pentru că voia să scrie/ilustreze ceva ce nu a mai fost încercat într-o manga până în acel moment și eu zic că bine a făcut. Shaman King este unul dintre primele animeuri pe care le-am văzut și mi se pare și acum la fel de interesant ca și la prima vizionare. 

Prima oară am văzut Shaman King dublat în limba română. Nu mai știu când anume l-am văzut, prin generală oricum, și știu că îmi spusese un coleg că ar avea o continuare pe care el a văzut-o. Am fost puțin confuză pentru că văzusem toate episoadele difuzate pe Fox Kids, sau cum se numea programul TV atunci, și eram curioasă. Recent am decis să revizionez animeul, dar de data aceasta în limba japoneză cu subtitrare în limba engleză.

Shaman King urmărește aventurile lui Yoh Asakura pe drumul de a deveni shaman și de a câștiga Shaman Fight. Yoh participă la turneul Shaman King unde întâlnește tot felul de personaje. Îl are întotdeauna alături pe Manta, prietenul lui bun care nu se gândește nicio clipă să-l lase pe Yoh la greu, apoi Yoh îi mai întâlnește și pe Ryu, Tao Ren, Faust, Lyserg și Joco care îi devin prieteni. Well, este puțin mai complicat când vine vorba de Lyserg. Și desigur, mai este și Anna care îi pregătește lui Yoh unele dintre cele mai dure, dar eficiente antrenamente.

De-a lungul drumului spre a deveni Shaman King, statut care îi permite câștigătorului să schimbe lumea după bunul plac, cei șase intră în contact cu X-Laws - pe care i-am detestat -, și cu Hao Asakura, unul dintre cei mai puternici shamani. 

Animeul a fost difuzat în perioada iulie 2001 - septembrie 2002, iar manga a fost lansată în perioada iunie 1998 - august 2004, așadar animeul nu este tocmai complet. Totuși, pe lângă cele 64 de episoade anime, mai sunt încă 5 episoade speciale. Acțiunea se continuă mult în manga pe care recunosc că nu am citit-o; atunci când vizionez un anime înainte să citesc manga - ceea ce se întâmplă foarte des - nu am răbdare pentru a urmări și manga.

Cum am zis și la începutul postării, animeul mi se pare interesant. Este amuzant și într-o oarecare măsură deep. Dacă nu ați văzut animeul vi-l recomand și dacă l-ați văzut acum mult timp, vă încurajez să-l mai vedeți o dată, mai ales dacă v-a plăcut. Sigur veți observa și lucruri pe care le-ați trecut cu vederea prima oară. Vizionare plăcută!

2 comments :

  1. Am apucat si eu sa privesc, doar cateva episoade. Si pentru ca le-am privita asa, fugitiv nu prea intelegeam clar despre ce-i vorba, dar imi placea. Avea stilul acela classic de battle anime.
    Ma bucur ca odata cu rezumatul facut de tine, m-am luminat si eu :))
    Thanks! Kisses and hugs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))))
      Yups, este classic battle anime, dar este un classic battle anime bun. Are de toate. Dacă te hotărăști să îl vezi, să-mi spui cum ți s-a părut.

      Hugs and kisses!

      Delete