John Wick


Care este primul lucru care vă vine în minte atunci când vă gândiți la filme de acțiune americane? Sunt exploziile? Sunt cutiile de carton goale care sunt cumva întotdeauna prezente ca să aibă personajele pe ce să cadă? Este începutul filmului când iubita/soția eroului este ucisă din cine știe ce motiv?

La toate astea m-am gândit și eu înainte să văd John Wick (2014), dar am zis, hei, Keanu Reeves, I love the guy!  Mi-a plăcut Keanu Reeves în The Matrix, mi-a plăcut în Sweet November și cu siguranță mi-a plăcut în rolul lui Constantine, așa că m-am gândit filmul poate nu-mi place, dar sigur îmi va plăcea actingul lui Keanu Reeves.

Și cât de mult mi-a plăcut! Filmul regizat de Chad Stahelski și David Leitch m-a luat prin surprindere, mi-a luat așteptările deloc mari și le-a călcat în picioare, apoi le-a dat foc răzând de naivitatea mea.


Viggo: I heard you struck my son.
Aureilo: Yes, sir, I did.
Viggo: And may I ask why?
Aureilo: Yeah, well, because he stole John Wick's car, sir, and, uh, killed his dog.
Viggo: [pause] Oh. 
Filmul îi reunește pe Keanu Reeves, Chad Stahelski, David Leitch, Daniel Bernhardt și Randall Duk Kim care au făcut parte și din bine cunoscuta trilogie The Matrix. Directorii Chad Stahelski și David Leitch au un background impresionant când vine vorba de cascadorii și asta se vede pe toată durata filmului. Coregrafia, scenele de acțiune, sunt realizate impecabil și trebuie să îi dăm credit și lui Keanu Reeves care a executat una dintre scene având o febră de 40℃. Acestei echipe care deja ne ridică așteptările li se alătură și Willem Dafoe, Michael Nyqvist, Alfie Allen și Adrianne Palicki într-un casting excelent din care nu poate ieși decât un film excepțional.

Da, John Wick este un personaj badass, un asasin retras care revine atunci când Iosif Tarasnov îi ucide câinele și îi fură mașina, pentru că nimeni nu se pune cu John Wick, iar răsfățatul fiu al lui Viggo Tarasnov va afla asta pe calea grea. Deși pare, John Wick nu este un soi de Gary Stu, ci este un personaj cu un plot bine dezvoltat, un personaj uman și nu mașina de ucis cu care ne-au obișnuit atâtea filme de acțiune. John este, așa cum Viggo l-a descris, un om al concentrării, al angajamentului și al voinței pure. Trebuie să subliniez faptul că John este într-adevăr un om dedicat cauzei pentru care luptă. Ușurința cu care John Wick mânuiește armele mi-a făcut ochii să sclipească în fața ecranului. Este clar cu ochiul liber antrenamentul care a stat înaintea stadiului actual. Iar apoi, tot Viggo ne spune despre voința lui John cu cinci ani în urmă când s-a retras din lumea sângeroasă din care făcea parte. 
Jimmy: Evening, John.
John: Evening, Jimmy. Noise complaint?
Jimmy: Noise complaint.
[looks over John's shoulder]
Jimmy: You, uh, working again?
John: No, just sorting some stuff out.
Jimmy: Oh well, I'll leave you be then. Good night, John.
John: Good night, Jimmy. 
Filmul ne oferă și câteva referințe și aluzii la alte filme sau cărți și chiar personajul lui Keanu Reeves, trebuie doar să ne uităm după ele. Plasarea lor este discretă și pot fi ușor trecute cu vederea. Este adevărat că nu sunt puncte-cheie, dar ne oferă o mai bună înțelegere a filmului și a personajelor. Până la urmă referințele nu pot decât să aducă un plus filmului. Favorita mea este tatuajul de pe spatele lui John Wick, și dacă nu ați văzut deja filmul vă las pe voi să descoperiți ce este cu el.

Filmul mi s-a părut cu atât mai bun cu cât nu sunt o fană a genului. Realizarea majorității lasă uneori de dorit și găsim tot felul de plot holes. John Wick a devenit unul dintre filmele mele preferate și aștept cu nerăbdare John Wick: Chapter Two. Am așteptări mari pentru al doilea film și subscriu la tag line-ul primului: Keanu Reeves' best since The Matrix.

Cheers!

No comments :

Post a Comment